Dagens konversation med Telge Bostäder

Som hyresgäst behöver man ibland komma i kontakt med sin hyresvärd. Jag har ju då Telge Bostäder som hyresvärd och det medför ibland vissa problem. Mer om det kan man läsa i ett tidigare blogginlägg.
Jag ska flytta och anmälde detta till bostadsföretaget för en tid sedan. En man ringde upp mig och bokade tid för besiktning och visning av lägenheten. Några dagar senare fick jag ett brev hem i brevlådan.
Jag kan berätta att jag var i lägenheten den 2/8 mellan kl 13:30 och 15:00.
Någon som inte var där var besiktningsmannen från TB. Jag ringde upp kundtjänst vid halvfyra och frågade om de hade tänkt dyka upp snart.
– Oj, och hur kunde det här hända, och neeej, vet du vad,  att det verkar som att de har glömt att boka besiktningsmannen.
– Mmm (måttligt förvånad kan man säga)
Eftersom jag skulle åka bort så kom vi överens om att jag skulle ringa dem när jag kommit hem från semestern och boka tid för ny besiktning. (värt att notera är också att det står på lappen att om överenskommen tid inte avbokas kommer JAG att bli debiterad)

Idag försökte jag boka ny tid för besiktning. Följande konversation utspelades.

Jag -Hej, jag ska flytta ut och skulle ringa och boka tid för besiktning av lägenheten.
TB -Vad är det för lägenhetsnummer?
Jag -Bla bla bla
TB -Och hur länge har du lägenheten till?
Jag -Till den sista oktober.
TB -Då är det för tidigt att boka besiktning, den förra hyresgästen bor ju där nu.
Jag-……Det är ju jag som bor här. Jag har sagt upp lägenheten och ska flytta ut.
TB -Vaddå ska du flytta till samma adress?
Jag-……Låter det rimligt tycker du?
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s